Home > Groei mogelijkheden > Distributeur



Hoe wordt ik succesvol

De succesformule is heel eenvoudig:

 

1.        gebruik de producten.

2.        draag de button.

3.        praat met mensen.

4.        hou het simpel.

 

Welke programma’s kan men volgen?

 

1.        afslanken.

2.        aankomen.

3.        gezondheidsprogramma, tevens stabiel gewichtprogramma.

 

Door welke mensen wordt Herbalife gebruikt?

  • mensen die moe zijn of weinig energie hebben.
  • mensen die ziek zijn of herstellende zijn van een ziekte.
  • mensen die hun gezondheid willen verbeteren.
  • mensen die sportprestaties willen optimaliseren en de herstelperiode na het sporten willen versnellen.
  • senioren.

 

Wat is het verschil tussen Herbalife en andere afslankproducten?

 

Het belangrijkste verschil met veel andere producten is dat Herbalife geen honger dieet is. Integendeel, Herbalife is gezonde voeding en het programma is zodanig samengesteld dat alle gezonde onderdelen optimaal worden opgenomen. Heel veel mensen hebben een slechte opname van voedingsstoffen door verslakking van de darmen. Formule 2 reinigt de darmen waardoor de darmvlokken optimaal kunnen werken en de voedingsstoffen optimaal worden opgenomen. Hierdoor functioneert het lichaam beter (zie info en gebruiksaanwijzing). Daarnaast is een belangrijk verschil dat Herbalife niet in de winkel wordt verkocht, omdat de oprichter van het bedrijf uitdrukkelijk wenst dat nieuwe gebruikers persoonlijk begeleid en gestimuleerd worden, door mensen die zelf de producten gebruiken. Deze service is een heel groot voordeel ten opzichte van producten die in de winkel worden gekocht. Wij beschikken hiermee over een niet te imiteren concurrentievoordeel.

 

Kan iedereen Herbalife eten? (bijvoorbeeld als er medicijnen worden gebruikt)

 

Herbalife is “krachtvoer” van de allerhoogste kwaliteit. Het bevat alle voedingsstoffen die men op dagelijkse basis nodig heeft in een uitgebalanceerde verhouding. Het unieke is dat alle voedingsstoffen optimaal worden opgenomen door de werking van Formule 2. Dit is het grote verschil met alle andere maaltijdvervangers!

Een goede vraag kan zijn: mag ik alles eten van de dokter? Onze ervaring is dat Herbalife zelfs door doodzieke mensen goed wordt verdragen, omdat het volledig wordt opgenomen binnen een half uur. Dit bespaart het lichaam een heleboel energie (dit in tegenstelling met een Kerstmaal, dan moet men “uitbuiken”).

Op het etiket staat dat mensen met bepaalde klachten niet drastisch mogen afslanken. Dit kan men bereiken door het gewenste programma langzaam op te bouwen, door eerst te ontslakken (formule 2, veel water en eventueel thermojetics en/of aloë), en daarna één voor één de andere producten toe te voegen zodat het lichaam langzaam aan een ander voedingspatroon kan wennen. In die gevallen is het eventueel raadzaam een arts te raadplegen. Ons advies in zo’n geval is de producten aan de arts te laten zien en te vragen of er iets inzit wat u niet mag hebben. Meestal is de reactie van artsen dat de producten alle voedingsstoffen bevatten die nodig zijn. Soms reageren artsen met de opmerking dat het beter is “gewoon gezond te eten”. Overleg in zo'n geval met je sponsor.

 

 Niet langer dan zes weken gebruiken

 

Wanneer men Herbalife drie keer per dag zou gebruiken (dus wanneer er geen vrije maaltijd wordt genomen), mag men dit niet langer dan 6 weken doen, omdat men anders luie darmen zou kunnen krijgen. De opmerking op het etiket “niet langer gebruiken dan 6 weken slaat dan ook alleen op deze situatie. Herbalife adviseert twee maaltijden per dag te vervangen om af te slanken, men blijft dan aan gewone voeding gewend.

 

Beginnen als distributeur

 

Stel voor je zelf een doel vast wat je met Herbalife wilt bereiken. Hoeveel tijd je er aan kunt besteden. Maak vervolgens een plan met je sponsor. Begin met het maken van een lijst met namen van mensen die je kunt benaderen, eventueel samen met je sponsor. Zo’n lijst is een belangrijke sleutel die leidt tot succes. Besteed hier tijd en zorg aan. Denk bijvoorbeeld aan:

  • familie.

·        dagelijkse contacten: bakker, slager, groenteboer, mensen achter de kassa, bank, postkantoor, e.d.

  • sport en vrije tijd; huidige en vroegere clubs, muziekvereniging etc.
  • verenigings- en organisatiewerk, schoolbestuur, kerk, koor, politieke partij, vakbond.
  • directe woonomgeving, tuinman, werkster, buren, vorige adressen, enz.
  • vrienden, kennissen en bekenden.

·        via de kinderen, leraren, klasgenootjes, vriendjes, ouders hiervan, bijles, orthodontist, muziekles, balletles, voetbal, schoolplein, crèche, enz.

 

Maak een lijst zonder vooroordeel, elke ingeving leidt tot nieuwe ideeën

 

Als je mensen van je benadert, laat je dan niet ontmoedigen door de nee’s die je te horen krijgt.

 

Onthoud in elk geval: 

  • een nee is niet voor altijd.
  • een nee is nooit persoonlijk bedoeld.
  • hoe vaker een nee, hoe relatief vaker een ja.
  • in elk geval kun je er van leren.

 Negatieve verhalen 

Distributeurs die net beginnen horen soms ontmoedigende of negatieve opmerkingen over Herbalife. Vaak zijn deze opmerkingen gebaseerd op meningen of geruchten, omdat men onvoldoende op de hoogte is van de werkelijke feiten, zoals: 

  • Herbalife is al sinds 1980 op de markt.
  • sinds mei 1993 in Nederland.
  • reeds gevestigd in 49 landen.
  • er zijn meer dan 25 miljoen geregistreerde verhalen.
  • Herbalife is het snelst groeiende bedrijf op dit gebied.
  • beursgenoteerd (NASDAQ New York).

·        distributeurs worden getraind o.a. door middel van Herbalife televisie uitzendingen (3x per week) per satelliet en via internet.

·        Herbalife is FDA (Food & Drug Administration) gekeurd en voldoet in Nederland aan de label en megadosiswet (labelwet: alle ingrediënten staan op de verpakking vermeld, Megadosiswet: wanneer de kans bestaat voor overdosering van èèn van de bestanddelen moet er een waarschuwing op het etiket staan. Bijvoorbeeld bij sommige kauwgums wordt gewaarschuwd voor de kans op diarree bij teveel gebruik door een teveel aan sorbitol.

 

Wanneer je dan ook negatieve verhalen hoort, kun je in het algemeen het beste reageren met:

 

“Dat weet ik niet wat u daar verteld, maar wat ik wel weet……”. En vertel dan je eigen verhaal of een verhaal dat je kent van iemand anders. Houd het simpel, ga niet in discussie, geef alleen de feiten en de succesverhalen van allerlei tevreden gebruikers uit de eerste hand. Dit is van het grootste belang om met meer zelfvertrouwen naar buiten te kunnen treden.

Bel je sponsor (of degene die daarboven zit) als je advies nodig hebt. Beter een keer te vaak dan een keer te weinig.

 

Een nieuwe klant, wat nu?

  • Luister goed wat deze klant zegt en vul gaandeweg het formulier Klantgegevens in.
  • Houd het gesprek in de hand door enkele gerichte vragen te stellen:
  • Hoeveel gewicht wilt u verliezen en waarom nu.
  • Wat hebt u zoal geprobeerd, hielp dat wel of niet, en waarom niet (zo krijg je inzicht hoe je het beste kunt helpen, en weet je welke producten ze zeker nodig hebben).
  • Wanneer je mensen aan de telefoon spreekt, kun je vragen hoe lang ze zijn, en welk gewicht ze hebben.
  • Vraag of ze goed water kunnen drinken, en of hun stoelgang goed is. Zie voor verdere vragen de aantekeningen op het formulier klantengegevens.
  • Ook is het verstandig te vragen of men zwaar werk doet en of men misschien sport.

 

Þ    Leg de werking van de verschillende producten heel kort uit, geef aan dat men resultaat krijgt wanneer men goed gemotiveerd is en het programma goed volgt Herbalife werkt altijd! Misschien niet direct in gewicht, dan toch wel in centimeters. Belangrijk is daarom voldoende water!

Þ    Let goed op reacties, en eindig met “Mijn advies is…….”.

Þ    Bereken de kosten van het programma per dag, b.v. formule 1, 2 , 3, thermo 50 gram en vitaminen/mineralen. Wat vind u hiervan?

Þ    Als mensen aangeven of laten merken dat het hun wel interesseert, kun je vragen welke smaak ze willen, vanille, aardbei of chocolade?

Þ    Geef een nieuwe klant een tablettendoosje cadeau, met daarin enkele monsters van de producten die men niet genomen heeft, b.v. NRG en formule 4. Vaak wil men deze producten na uitproberen toch nog aanschaffen.

Þ    Laat de nieuwe klant merken dat deze een goed besluit heeft genomen, en laat de klant weten dat je hem of haar graag zult helpen hun doel te bereiken.

Þ    Betreft het een klant die meer dan 10 of meer kg kwijt wil, raad dan aan te beginnen met een ontslakprogramma. Dit betekent een aantal dagen drie keer per dag twee tabletten formule 2 samen met een glas thermojetics innemen. Wel al minimaal 2 liter water drinken, zodat men bezig is met een goede voorbereiding.

Þ    Mensen die erg zwaar zijn (boven de 95 of 100 kg), mogen ook wel een extra shake maken, of twee keer een halve. Dit is veel beter dan andere soorten van “vulling” wanneer men anders door het lint gaat door hongergevoel.

Þ    Dikwijls helpt drinken goed tegen honger (heel vaak heeft men dorst i.p.v. hoger, maar herkent dit niet als dorst). 5 minuten na het drinken van een flink glas water is de honger verdwenen. Ook rauwkost helpt heel goed en natuurlijk een glas thermojetics.

Þ    Een weloverwogen startdag is belangrijker. De meeste mensen willen op maandag beginnen, want het weekend is voor veel mensen moeilijker. Het volgend weekend is men dan aan het programma gewend. Maar is het bijvoorbeeld donderdag, dan kun je beginnen met het ontslakprogramma met 2 liter water (eventueel met thermojetics), waarna het volledige programma op maandag start.

 

Bij mensen die ziek zijn, of anderszins een wat kwakkelige of overgevoelige gezondheid hebben, adviseer ik ook eerst te ontslakken en na enkele dagen de andere producten er één voor één aan toe voegen. Ook bij allergische reacties het programma voorzichtig opbouwen, dan kom je er achter welk product eventueel problemen veroorzaakt.

Maak duidelijk dat men met een vraag rustig even mag bellen, dat geeft vertrouwen.

 

Follow up

 

De klanten “volgen” betekent dat de de klanten, en daardoor jij, meer kansen op succes hebben. Tevreden klanten verwijzen anderen weer naar jou. Belangrijk dus!!!

 

Sneeuwbaleffect!!

Þ    Noteer alles wat je belooft direct in je agenda. Als duidelijk is wanneer de klant wil beginnen, noteer dit dan onmiddellijk in je agenda. B.v. in de rechterkolom de belafspraken, en in de linkerkolom de andere afspraken, de pakjes die je moet opsturen, e.d.. Losse briefjes kunnen nogal eens kwijtraken.

Þ    Vastleggen van de gegevens is heel belangrijk, b.v. het doel waarvoor men afslankt, feest of vakantie. Gaandeweg kan de motivatie dan nog eens opgepoetst worden.

Þ    Noteer heel goed de startdatum, soms denken mensen dat ze al heel lang bezig zijn, terwijl het in werkelijkheid misschien maar 3 weken is. Valt weer mee.

Þ    Noteer ook in kort wat mensen meedelen, zoals feesten en verjaardagen die er waren, of bijvoorbeeld excuses. Dit om hun er aan te helpen herinneren waarom het afslanken minder goed gaat dan verwacht. Niet alle dagen waren immers echte afslankdagen. Als er eens iets bijzonders is bijvoorbeeld een feestje, dan moet je er ook van genieten, de schade kan worden beperkt d.m.v. formule 4 de vetmagneet/smokkelaar.

Þ    Is het afslanken wat misgelopen, er is niets bedorven, je kunt altijd weer opnieuw beginnen en dan weer even heel precies, de tabletten op tijd, het water ruim voldoende, goede tussendoortjes en Herbalife werkt weer.

Þ    Soms heeft men te hoog gespannen verwachtingen. Herbalife is geen wondermiddel. Men moet gemotiveerd zijn. Herbalife is dan een goede manier om gezond van overtollige vetten en afvalstoffen af te komen. Dit duurt soms wel een tijdje (hoe lang duurde het om overgewicht te krijgen).

Þ    Soms krijgt men de opmerking “afslanken met Herbalife is duur per kilo” Bedenk dan wat het heeft gekost om de kilo’s te krijgen.

Þ    Herbalife werkt op het kwijtraken van vetten, vaak meer centimeters dan gewicht, dit er anders dan lijnen door hongeren, waarbij de weegschaal al snel gewichtverlies aangeeft. Bij hongeren krijgt men vaak een smal gezicht, terwijl de plaatsen waar het vet nog zit meer opvallen. Dit moet vaak opnieuw worden uitgelegd, omdat men gewend is minder kilo’s te willen. Terwijl in de winkel niet in het rek van 70 kg wordt gezocht, wel in het rek van een bepaalde maat.



www.inshape-shop.nl Herbalife (TM). Click Here.